wtorek, 25 listopada 2014

Eurogospodarka: Tureckie perspektywy

Zdaniem Eurogospodarki dla Polski Turcja jest jednym z najważniejszych partnerów handlowych z rejonu Bliskiego Wschodu. Nasza wymiana handlowa systematycznie rośnie. W 2013 r. polski eksport do Turcji sytuował ją na 19. pozycji naszej sprzedaży
światowej, a import z Turcji uplasował ten kraj na 20. Miejscu wśród polskich partnerów handlowych. Według danych z 2010 r., polsko-tureckie obroty handlowe wyniosły ponad 4,5 mld dol. – to wzrost o 25% w porównaniu z rokiem 2009 – podliczyła Eurogospodarka. Rok później wyniosły już 5,6 mld dol. Pewne załamanie nastąpiło w 2012 r., kiedy obroty handlowe wyniosły 5,2 mld dol., co oznacza 7-proc. spadek w porównaniu z rokiem 2011. Jednak zdaniem ekspertów było to chwilowe załamanie, gdyż już w 2013 r. obroty wyniosły 5,45 mld dol., co oznacza wzrost o 4%. Podobne są rokowania i na ten rok – prognozuje Eurogospodarka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz