sobota, 11 października 2014

Eurogospodarka: Jakość w drobiarstwie

Według danych Eurogospodarki obecnie drób spożywa się w 97% polskich domów, ale jeszcze 50 lat temu był prawdziwym rarytasem w naszym kraju. W większości podawano go wyłącznie od święta. Eurogospodarka dowiaduje się, że
dziś Polacy powszechnie deklarują chęć kupowania takiego mięsa i to ze znakiem QAFP. O tym, że jesteśmy świadkami „drobiowej ofensywy” najlepiej świadczą dane Agencji Rynku Rolnego, według których przeciętny polski konsument spożył aż 27,5 kg tego mięsa w 2013 r. To w przybliżeniu o kilogram więcej niż rok wcześniej, jak ustaliła Eurogospodarka. Prawo do stosowania wspólnego znaku towarowego QAFP (Quality Assurance for Food Products) przysługuje dziś 11 zakładom na terenie naszego kraju.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz