piątek, 10 października 2014

Eurogospodarka: Niejasne prawo

Jak wynika z badania firmy audytorsko-doradczej Grant Thornton, obowiązujące w Polsce przepisy prawa pracy są główną barierą administracyjną w rozwoju przedsiębiorstw. Jak dowiedziała się Eurogospodarka problemem są głównie
jego częste zmiany i niejednoznaczne interpretacje. Wynikające z przepisów koszty pracy, np. obciążenia w postaci składek ZUS czy wynagrodzeń chorobowych, najbardziej uderzają w małe i średnie przedsiębiorstwa, a w konsekwencji hamują ich wzrost. Eurogospodarka zauważa, że problemem w Polsce jest również biurokracja, czyli nadmiernie rozbudowane wymogi administracyjne, które nakłada na pracodawców rozporządzenie ministra pracy i polityki socjalnej. Ograniczenie liczby dokumentów pomogłoby, zdaniem Eurogospodarki, przedsiębiorcom zaoszczędzić koszty

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz